Αργαλαστή-Ξινόβρυση

Νότιο Πήλιο

Κείμενο και φωτογραφίες: Τ. Αδαμακόπουλος

Διαδρομή Αργαλαστή-Ξινόβρυση

Η πορεία ανάμεσα στην Αργαλαστή και την Ξινόβρυση ακολουθεί το νήμα του παλιού μονοπατιού, που όπως είναι αναμενόμενο, έχει διασπαστεί από την αγροτική οδοποΐα και άλλες χρήσεις. Είναι πιθανόν, το μονοπάτι αυτό να ήταν πετρόστρωτο σε μεγάλο μέρος του μήκους του, η σημερινή ωστόσο όδευση διατηρεί μικρό μέρος από την παλιά υποδομή. Το τοπίο της όλης πορείας είναι ανοιχτό και ευχάριστο.

Η διαδρομή ξεκινά από την κεντρική πλατεία της Αργαλαστής, η οποία αποτελεί την έδρα του Δήμου Νοτίου Πηλίου. Αρχικά, τέμνουμε τον κεντρικό δρόμο και ακολουθούμε τον ασφαλτόδρομο απέναντι από τη στάση των λεωφορείων. Πολύ σύντομα περνάμε στα δεξιά μας μια μεγαλόπρεπη πέτρινη κρήνη.

Νότιο Πήλιο topoguide
Το παλιό δημοτικό σχολείο της Αργαλαστής
Στο τέλος του τσιμεντόδρομου ακολουθούμε το καλντερίμι το οποίο πολύ σύντομα συνεχίζει ως χωμάτινο μονοπάτι για τα επόμενα 1900μ. Αφήνουμε σταδιακά τα τελευταία σπίτια και τις αγροικίες του χωριού και αρχίζουμε να κινούμαστε μέσα σε Μεσογειακή βλάστηση από φρύγανα, μικρούς και δενδρώδεις θάμνους, όπως κέδρα, πουρνάρια, λαδανιές και κουμαριές. Συναντάμε χωματόδρομο και τον ακολουθούμε προς τα αριστερά για 100μ.
Η μεγαλόπρεπη πέτρινη κρήνη της Αργαλαστής
Στη συνέχεια αφήνουμε αυτό το χωματόδρομο και μπαίνουμε σε κτήμα με ελιές όπου το μονοπάτι διακρίνεται ελάχιστα. Κατηφορίζουμε σε ρεματιά την οποία περνάμε με μονότοξη πέτρινη γέφυρα. Ανηφορίζουμε ελαφρά και μετά από μικρή πετρόχτιστη κρήνη συναντάμε χωματόδρομο τον οποίο ακολουθούμε για 660μ. μέχρι να βρούμε το μονοπάτι. Αυτό το τμήμα του μονοπατιού μοιάζει με διαβρωμένο δρομάκι και εκτυλίσσεται ίσια μπροστά μας. Το ακολουθούμε για 370μ. και ένα επόμενο σύντομο δρομάκι μας οδηγεί σε οργωμένο χωράφι, όπου προφανώς το μονοπάτι δεν διακρίνεται.
Νότιο Πήλιο topoguide
Η μονότοξη πέτρινη γέφυρα της Ξινόβρυσης
Μετά το χωράφι συνεχίζουμε σε πολύ καλοδιατηρημένο μονοπάτι και μετά σε χωματόδρομο για 390μ. όπου βλέπουμε μεγάλη κατοικία με περίφραξη στα δεξιά μας. Περπατάμε στο πλάι της περίφραξης σε μονοπάτι με πυκνή βλάστηση που δημιουργεί προβλήματα κατά τόπους. Μόλις φτάσουμε σε χωματόδρομο θα κατηφορίσουμε στον κεντρικό δρόμο της Ξινόβρυσης. Ακολουθώντας μια σειρά από πλακόστρωτα δρομάκια φτάνουμε στην πλατεία του χωριού, από όπου βλέπουμε απέναντι και ψηλότερα την ενοριακή εκκλησία της Παναγίας. Στην πλατεία υπάρχει κρήνη και καταστήματα εστίασης.
Η μικρή κρήνη μετά το γεφύρι
Όλη η διαδρομή έχει ικανοποιητική σήμανση με κόκκινα σημάδια σε δέντρα και βράχια, ενώ στις διακλαδώσεις θα βρούμε τα χαρακτηριστικά κυκλικά μεταλλικά πινακιδάκια κατεύθυνσης που χρησιμοποιούν οι "Φίλοι των Καλντεριμιών Νοτίου Πηλίου".

Το μήκος της πορείας είναι 5.7 χλμ και απαιτεί περίπου 2ω30'.

topoguide Greece

Οδηγος για το Νοτιο Πηλιο

The 5 hiking guides of Mt Pelion
Αναλυτική περιγραφή της διαδρομής Αργαλαστή-Ξινόβρυση, με μετρητικά στοιχεία, φωτογραφίες και άμεση σύνδεση με πολλά Σημεία Ενδιαφέροντος, περιλαμβάνεται στην εφαρμογή Νότιο Πήλιο topoguide.

Ο οδηγός Νότιο Πήλιο topoguide είναι διαθέσιμος για συσκευές Android μέσα από την γενική εφαρμογή πεζοπορικών περιοχών topoguide Greece.Αποκτήστε τον οδηγό του Νοτίου Πηλίου ως in-app purchase μέσα από την εφαρμογή.

Ο οδηγός Νότιο Πήλιο topoguide είναι επίσης διαθέσιμος για συσκευές iOS (iPhone και iPad) μέσα από την γενική εφαρμογή πεζοπορικών περιοχών Topoguide Greece. Αποκτήστε τον οδηγό του Νοτίου Πηλίου ως in-app purchase μέσα από την εφαρμογή.

Το Νότιο Πήλιο topoguide περιλαμβάνεται στην ομάδα της Κεντρικής Ελλάδας.

Ο οδηγός Νότιο Πήλιο topoguide προσφέρει off-line λεπτομερείς χάρτες με όλα τα στοιχεία που ενδιαφέρουν τον ορειβάτη. Πάνω στο μονοπάτι, κάνει ενεργητική πλοήγηση κατά μήκος της διαδρομής, βοηθώντας τον πεζοπόρο να διατηρεί την πορεία του και να φτάσει στον προορισμό του ακόμα και κάτω από δυσμενείς συνθήκες.