Ο32 - Σκέλος 7: Λεοντάρι-Κυπαρίσσι

Ο32-7 Λεοντάρι-Κυπαρίσσι: Η Φαλαισία
Η Φαλαισία
(πατήστε για μεγέθυνση)

Από το Λεοντάρι και μέχρι το Κυπαρίσσι, ο όδευση του Ο32 ακολουθεί ένα μαι διαδοχή από χωματόδρομους και ασφάλτους πάνω στη μεγάλη ράχη που συνδέει ορεογραφικά την καρδιά του λεκανοπεδίου της Μεγαλόπολης με το Βόρειο Ταΰγετο. Η προτεινόμενη χάραξη περνά από τη Φαλαισία, που βρίσκεται χαμηλότερα, στην ανατολική πλευρά της ράχης.

Μετά τη Φαλασία, η πορεία επιστρέφει στον άξονα της ράχης και αρχίζει να κατηφορίζει προς τη μονή Αμπελακίου, από όπου συνεχίζει προς το Κυπαρίσσι.

topoguide Greece
Ο πύργος και το ξωκλήσι του Αγίου Νικολάου στον Κούμαρο

Η διαδρομή ξεκινά από το Λεοντάρι και ακολουθεί το χωματόδρομο προς τον Άγιο Νικόλαο στον Κούμαρο. Πρόκειται για οχυρωμένη θέση, όπου δίπλα στο ξωκλήσι υψώθηκε τετράγωνος πύργος.

Από εδώ συνεχίζουμε σε χωματόδρομο που ανηφορίζει ομαλά και αφού προσπεράσει έρημο επίπεδο χώρο (παλιό γήπεδο, απέναντι δεξαμενή ποτισμού ζώων), διασχίζει μια ζώνη με χαμηλούς θάμνους, πρόσφατα καμένη.

topoguide Greece
Το ξωκλήσι του Αγίου Μηνά, ανάμεσα Λεοντάρι και Φαλαισία

Περνάμε κοντά από το ξωκλήσι του Αγίου Μηνά και την περιοχή όπου βρισκόταν το ασκηταριό του Αγίου Νίκωνα και φτάνουμε πάνω από τη Φαλαισία.

Κατηφορίζουμε στο κέντρο του χωριού. Παρόλο το μέγεθός της, η Φαλαισία, που παλιότερα λεγόταν Μπούρα, είναι σχεδόν έρημη εκτός της θερινής περιόδου.

Ο32-7 Λεοντάρι-Κυπαρίσσι: Οι ενεργειακές μονάδες του οροπεδίου του Μεγαλόπολης κάνουν αισθητή την παρουσία τους σε όλη την περιοχή
Ο32-7 Λεοντάρι-Κυπαρίσσι
Οι ενεργειακές μονάδες του οροπεδίου του Μεγαλόπολης
κάνουν αισθητή την παρουσία τους σε όλη την περιοχή
(πατήστε για μεγέθυνση)

Από τη Φαλαισία θα πάρουμε τον φθαρμένο άσφαλτο που εξυπηρετούσε άλλοτε τη μονή Αμπελακίου. Συνεχίζοντας σε χωματόδρομο, φτάνουμε σε μικρό οροπέδιο με πηγάδια. Ο δρόμος προς το μοναστήρι είναι κλειστός με πόρτα, που έχει άνοιγμα για πεζούς. Το δρομάκι καταλήγει σε ξωκλήσι, απέναντι από τη μονή, στην οποία φτάνουμε με σκαλιά και διαμορφωμένο μονοπάτι. Σημειώστε ότι η μονή κατοικείται και ότι οι πόρτες εισόδου και εξόδου μπορεί να είναι κλειστές τις μη επισκέψιμες ώρες, οπότε θα πρέπει να έχετε ενημερώσει την κοινότητα.

Από τη μονή Αμπελακίου μέχρι το Κυπαρίσσι θα ακολουθήσουμε τον άσφαλτο.

Σήμανση

Πινακίδες και σημάδια

Ο32 -7 Λεοντάρι-Κυπαρίσσι: Σήμανση της διαδρομής στη μονή Αμπελακίου
Η σήμανση του σκέλους Λεοντάρι-Κυπαρίσσι είναι περίπου ανύπαρκτη.

Υπάρχουν λίγες πινακίδες κατεύθυνσης και ελάχιστα, παλιά και ξεθωριασμένα σημάδια με το σύμβολο του Ο32.