E4 Βυτίνα-Τρίπολη

Το E4 στην Πελοπόννησο

Βυτίνα-Τρίπολη

Η σύνδεση της Βυτίνα προς Τρίπολη μέσω του Ε4 είναι μια πολύ μεγάλη διαδρομή, σημαντικής υψομετρικής διαφοράς και αρκετά περίπλοκης όδευσης.

Η διαδρομή ξεκινά από το κέντρο της Βυτίνας και κατευθύνεται προς την Τριανταφυλλίδειο Γεωργική Σχολή, από όπου συνεχίζει σε άσφαλτο, τέμνει τον επαρχιακό δρόμο και ανηφορίζει προς το ξωκλήσι της Σωτήρας, κρυμένο μέσα σε ωραίο άλσος από ψηλούς μεσογειακούς θάμνους.

Στο ρέμα της Αγίας Αικατερίνης
Με λίγο δρόμο ακόμα, φτάνουμε στην περιοχή της Αγίας Αικατερίνης και ανηφορίζουμε καλό μονοπάτι, που τέμνει δασικό δρόμο και συνεχίζει στη ρεματιά. Εδώ ακολουθούμε το παλιό ημιονικό μονοπάτι προς το Μαίναλο, που κάνει ελιγμούς στο δάσος. Τέμνουμε χωματόδρομο και κατεβαίνουμε στις Λάκκες Ρούχη, μέσα από τις οποίες φτάνουμε στον άσφαλτο, τον τέμνουμε και συνεχίζουμε προς το νότιο άκρο του οροπεδίου Κάπελη. Συναντάμε το Πορτοκαλί Μονοπάτι του ΣΑΟΟ, κοντά από το σπηλαιοβάραθρο Τρούπα και το ακολουθούμε.

Τέμνουμε πάλι τον άσφαλτο και περνάμε στις λεκάνες στα ΒΔ του Χιονοδρομικού Κέντρου Μαινάλου και τελικά κοντά στα κτίρια του, για να ανηφορίσουμε λίγο μέχρι το καταφύγιο του ΕΟΣ Τρίπολης.

Το καταφύγιο του ΕΟΣ Τρίπολης

Από το καταφύγιο, κατηφορίζουμε με δρομάκι και μετά μια διαδοχή από μονοπάτια, τέμνοντας τους ελιγμούς του ασφάλτου, μέχρι την κοιλάδα του Καρδαρά. Εδώ η όδευση του μονοπατιού βρίσκεται λίγο δεξιά του ασφάλτου και στη κάτω άκρη του Καρδαρά βγαίνει ξεκάθαρα στο δρόμο. Μετά από 640 μ. αφήνουμε τον άσφαλτο για να ακολουθήσουμε μια διαδοχή από χωματόδρομους, που τελικά θα μας φέρουν στον επαρχιακό δρόμο Τρίπολης-Λεβιδίου. Ακολουθούμε με προσοχή το δρόμο για 1500 μ.

Λίγο πριν την Κάψια, μπαίνουμε σε δρομάκι, περνάμε τσιμεντένια δεξαμενή και συνεχίζουμε ανηφορικά προς τα νότια. Μετά μικρή λάκκα με εγκαταλελημένο κτίσμα, περνάμε κοντά από κτηνοτροφική ομβροδεξαμενή και τελικά αφήνουμε το δρομάκι, ακολουθώντας τα σημάδια.

Ε4, σκέλος Βυτίνα-Τρίπολη
Αφήνοντας το δρομάκι από του Κάψια και μπαίνοντας στο ασαφές μονοπάτι προς τον Άγιο Γεώργιο Περθωρίου
Από εδώ μέχρι τον Άγιο Γεώργιο Περθωρίου θα περπατήσουμε σε ένα ανοιχτό και εύκολο πεδίο, με λιβαδάκια και κέδρα, χωρίς ωστόσο σαφές μονοπάτι ή ασφαλή καθοδήγηση από τη σήμανση. Διατηρούμε ως οπτικό στόχο το ξωκλήσι του Αγίου Γεωργίου.

Το ξωκλήσι του Αγίου Γεωργίο Περθωρίου
Στον Άγιο Γεώργιο συναντάμε το Πράσινο Μονοπάτι, το οποίο θα ακολουθήσουμε μέχρι την Τρίπολη, πάνω στην όδευση παλιών μονοπατιών. Βλέπουμε δεξιά μας τη μονή Επάνω Χρέπας.

Φτάνουμε εύκολα μέχρι το Περθώρι και συνεχίζουμε μέχρι την Ανάληψη, από όπου κατεβαίνουμε στο όριο της πόλης και καταλήγουμε στην κύρια πλατεία της Τρίπολης από τον κεντρικό δρόμο.

Κείμενο και φωτογραφίες: Τ. Αδαμακόπουλος

Σήμανση

Πινακίδες και σημάδια

Το E4 στην Πελοπόννησο: Σήμανση στο σκέλος Βυτίνα-Τρίπολη
Όπως όλο το Ε4 στην Πελοπόννησο, έτσι και το σκέλος Βυτίνα-Τρίπολη έχει ελλιπή και ασυνεπή σήμανση. Η υπάρχουσα σήμανση συνίσταται από παλιές πινακίδες κατεύθυνσης σε κάποια καίρια σημεία, μερικά επιβεβαιωτικά σημάδια με μεταλλικά πλακίδια και κάποια βαμένα μαύρα/κίτρινα σημάδια στα βράχια.
Το E4 στην Πελοπόννησο: Κοινός κορμός του Ε4 και του Πορτοκαλί Μονοπατιού
Ευτυχώς στα τμήματα που το Ε4 ταυτίζεται σκέλη του τοπικού δικτύου μονοπατιών, συναντάμε τη σήμανση των τοπικών διαδρομών, δηλαδή στην προκειμένη περίπτωση κυρίως σημάδια του Πορτοκαλί Μονοπατιού του ΣΑΟΟ.