Κάτω Κερασιά-Μακρινίτσα

Βόρειο Πήλιο

Η Κάτω Κερασιά

Η διαδρομή Κάτω Κερασιά-Μακρινίτσα υιοθετεί την όδευση της μακριάς πορείας ανάμεσα στην πολυάνθρωπη και πλούσια Μακρινίτσα, τις απομονωμένες αγροικίες στην Λέσχιανη και την αγροτική Κάτω Κερασιά.

Το πιο ενδιαφέρον σημείο της διαδρομής είναι ο μικρός γεωργοκτηνοτροφικός συνοικισμός της Λέσχιανης, με την ομώνυμη εκκλησία της Παναγίας.

Η διαδρομή Κάτω Κερασιά-Μακρινίτσα ξεκινάει από το κέντρο της Κάτω Κερασιάς και με μονοπάτια και δρομάκια φτάνει σε διασταύρωση με τον ασφαλτόδρομο, αντικρυστά στο χωριό. Από εδώ ακολουθούμε χωματόδρομο, που σύντομα φτάνει σε διασταύρωση όπου σπιτάκι. Συνεχίζουμε δεξιά και συναντάμε το ξεκίνημα του μονοπατιού.
Το μονοπάτι είναι λίγο ασαφές στην αρχή, αλλά σύντομα μπαίνει σε πετρώδες πεδίο, όπου είναι καλά χαραγμένο στα βράχινα πρανή.
Φτάνουμε σε ρεματιά με μόνιμη ροή και περνάμε απέναντι. Διασχίζουμε ένα μικρό λιβάδι και βγαίνουμε σε χωματόδρομο, τον τέμνουμε και συνεχίζουμε σε σαφές μονοπάτι μέχρι να συναντήσουμε μεγάλο χωματόδρομο.

Η εκκλησία της Παναγιάς Λέσχιανης
Ο χωματόδρομος οδηγεί σε λιβάδι και μεγάλη κτηνοτροφική εγκατάσταση. Λίγο πριν την κτηνοτροφική μονάδα, στρίβουμε δεξιά και κατηφορίζουμε με κακό χωματόδρομο προς ρεματιά. Περνάμε το ρέμα (δεν έχει μόνιμη ροή) και μετά από λίγο αφήνουμε το χωματόδρομο για να μπούμε σε μονοπάτι. Ξανασυντάμε χωματόδρομο, που τον ακολουθούμε μέχρι τη Λέσχιανη (εκκλησία Παναγιάς Λέσχιανης, κρήνη (συνήθως δεν έχει νερό), κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις, διάσπαρτες αγροικίες).
Το καλά διατηρημένο πέτρινο γεφύρι της Λέσχιανης
Από τη Λέσχιανη συνεχίζουμε σε καλό μονοπάτι που σύντομα φτάνει στο πέτρινο γεφύρι της Λέσχιανης. Περνάμε τη ρεματιά και ανηφορίζουμε με πολύ καλό μονοπάτι που κάνει ελιγμούς στη βραχώδη πλαγιά. Φτάνουμε στο οροπέδιο Λούτσα, όπου μεγάλη λούτσα (συνήθως στεγνή στο τέλος του καλοκαιριού) και λείψανα κτηνοτροφικών δραστηριοτήτων.
Η ποτίστρα στη θέση Νύφης Μνήμα
Από τη Λούτσα ανηφορίζουμε σε σαφές μονοπάτι που διατρέχει πετρώδη πλαγιά μέχρι να φτάσουμε στη θέση Νύφης Μνήμα, όπου δρόμος, κτηνοτροφική μονάδα και ποτίστρα με καλό νερό.
Από εδώ, θα ακολουθήσουμε τον άξονα του υδραγωγείου που τροφοδοτεί την ποτίστρα, ο οποίος έχει πλάτος δρόμου. Ο άξονας του υδραγωγείου ακολουθεί τη συντομότερη όδευση, ενώ υπάρχουν και χωματόδρομοι παράλληλα. Τέλος φτάνουμε σε μεγάλη διασταύρωση χωματόδρομων, από όπου ξεκινά το τελευταίο σκέλος της διαδρομής. Το μονοπάτι είναι σαφώς χαραγμένο στα βράχινα, απότομα πρανή, αλλά έχει κλείσει κατά τόπους από τη βλάστηση. Κατηφορίζει με λίγους ελιγμούς, περνά ρεματιά και συναντά χωματόδρομο.
Η ποτίστρα στη θέση Παναγιάς Πουρνάρι
Ακολουθούμε το χωματόδρομο μέχρι πάνω ώμο με εικονοστάσι, πάνω από την Μακρινίτσα. Τέμνουμε τη στροφή του δρόμου με μικρό μονοπάτι και αφήνουμε το χωματόδρομο για να μπούμε στο πλέγμα καλντεριμιών της Μακρινίτσας. Ακολουθούμε το κυριότερο καλντερίμι και φτάνουμε στην πλατεία της Μακρινίτσας.

Κείμενο και φωτογραφίες: Τ. Αδαμακόπουλος

Σήμανση-Επισημάνσεις

North Pelion topoguide
Η διαδρομή είναι σημασμένη με κόκκινα σημάδια, μεταλλικούς πασσάλους με κίτρινα πινακιδιάκια και αρκετές πινακίδες κατεύθυνσης, δυστυχώς οι περισσότερες φθαρμένες.

Στο πρώτο τμήμα του και μέχρι τη Λέσχιανη, το μονοπάτι δεν χρησιμοποιείται πλέον και κατά τόπους η διέλευση εμποδίζεται από τη βλάστηση. Ωστόσο, εντατικές εργασίες σήμανσης και καθαρισμού είναι σε εξέλιξη και αναμένεται η πλήρης ανανέωση της διαδρομής.

Με μήκος 14.2 χλμ., είναι από τις μεγαλύτερες πορείες στο Πήλιο, Σημειώστε ότι αν και η υψομετρική διαφορά των σημείων εκκίνησης και προορισμού δεν είναι μεγάλη, η διαδρομή περιλαμβάνει πολλά ανηφορικά και κατηφορικά τμήματα που αυξάνουν ην κόπωση: έτσι η πορεία απαιτεί 6ω30 με 7ω.

topoguide Greece

Οδηγος για το Βορειο Πηλιο

The 5 hiking guides of Mt Pelion
Αναλυτική περιγραφή της διαδρομής Κάτω Κερασιά-Μακρινίτσα, με μετρητικά στοιχεία, φωτογραφίες και άμεση σύνδεση με πολλά Σημεία Ενδιαφέροντος, περιλαμβάνεται στην εφαρμογή Βόρειο Πήλιο topoguide.

Ο οδηγός Βόρειο Πήλιο topoguide είναι διαθέσιμος για συσκευές Android από το Play Store.

Ο οδηγός Βόρειο Πήλιο topoguide είναι επίσης διαθέσιμος για συσκευές iOS (iPhone και iPad) μέσα από την γενική εφαρμογή πεζοπορικών περιοχών Topoguide Greece. Αποκτήστε τον οδηγό του Βορείου Πηλίου ως in-app purchase μέσα από την εφαρμογή.

Το Βόρειο Πήλιο topoguide περιλαμβάνεται στην ομάδα της Κεντρικής Ελλάδας.

Ο οδηγός Βόρειο Πήλιο topoguide προσφέρει off-line λεπτομερείς χάρτες με όλα τα στοιχεία που ενδιαφέρουν τον ορειβάτη. Πάνω στο μονοπάτι, κάνει ενεργητική πλοήγηση κατά μήκος της διαδρομής, βοηθώντας τον πεζοπόρο να διατηρεί την πορεία του και να φτάσει στον προορισμό του ακόμα και κάτω από δυσμενείς συνθήκες.