Τρίκερι-Φάρος Καβούλια

Νότιο Πήλιο

Κείμενο και φωτογραφίες: Τ. Αδαμακόπουλος

Η διαδρομή Τρίκερι – φάρος Καβούλια είναι μια ευχάριστη πορεία, που μπορεί να αποτελέσει είτε αυτόνομη πεζοπορία προς το φάρο Καβούλια, είτε σκέλος μιας μεγάλης κυκλικής πορείας. Η ιδανική φορά της κυκλικής αυτής διαδρομής θα ήταν από το Τρίκερι στην Αγία Κυριακή, κατεβαίνοντας το εξαιρετικό καλντερίμι ανάμεσα στα δύο χωριά, που προσφέρει συνεχή θέα στη θαλασσα, σε συνέχεια από την Αγία Κυριακή στο φάρο, πάνω στην όμορφη παράκτια πορεία και επιστροφή στο Τρίκερι από την ανηφορική εκδοχή της παρούσας διαδρομής.

Νότιο Πήλιο topoguide
Ο φάρος Καβούλια

Η διαδρομή από το φάρο προς το Τρίκερι περιλαμβάνει δρομάκια και δρόμους και ένα τμήμα μονοπατιού, που είναι ασαφές και χωρίς σήμανση. Η όδευση είναι ωστόσο εύκολη και η μικρή κλίση των πλαγιών βοηθά για μια πιο ξεκούραστη και ήπια ανάβαση, σε σχέση με την ανάβαση από το καλντερίμι της Αγίας Κυριακής.

Ως αυτόνομη πορεία, η διαδρομή θα γίνει προφανώς στην κατηφορική εκδοχή της, όπως την περιγράφουμε πιο κάτω.

Από την κεντρική πλατεία του χωριού κατεβαίνουμε πέτρινα σκαλιά και μπαίνουμε σε πλατύ πεζόδρομο. Σύντομα ο πεζόδρομος γίνεται τσιμεντόδρομος και πλακόστρωτο κατά τόπους. Σε στροφή με εικονοστάσι συναντάμε μπροστά μας το μεγάλο καλντερίμι που κατεβαίνει στην Αγία Κυριακή. Το ακολουθούμε και λίγο πριν τμήσουμε τον κάτω ασφαλτόδρομο του χωριού, μικρό μονοπάτι δεξιά μας οδηγεί σε πλάτωμα με παλιά πετρόχτιστη δεξαμενή. Ακολουθούμε τον ασφαλτόδρομο προς τα δεξιά και περνάμε από εσοχή της πλαγιάς όπου υπάρχει άλλη μια πέτρινη δεξαμενή με δυο επιστόμια.

Νότιο Πήλιο topoguide
Στο ψηλότερο σημείο της διαδρομής, στον ελαιώνα της ράχης
Φτάνουμε στον κεντρικό άσφαλτο Τρίκερι - Αγία Κυριακή. Εδώ περνάμε ακριβώς απέναντι και μπαίνουμε σε χωματόδρομο που οδηγεί σε στάβλο. Λίγα μέτρα πριν το στάβλο ανηφορίζουμε στα αριστερά σε αχνό δρομάκι που χάνεται μέσα σε ελαιώνα.
Επιστρέφοντας προς το Τρίκερι από το ωραίο καλντερίμι
Συνεχίζοντας χωρίς μονοπάτι με νότια κατεύθυνση, περνάμε μια γυμνή ράχη και αμέσως κατηφορίζουμε μέσα σε ελαιώνα μέχρι να συναντήσουμε τον άσφαλτο Τρίκερι - Αγία Κυριακή (μικρό μαντρί). Στο σημείο αυτό ξεκινάει δύσβατο δρομάκι το οποίο ακολουθεί την έντονα κατηφορική πλαγιά και καταλήγει στο φάρο του ακρωτηρίου Καβούλια.

Το μήκος της πορείας είναι 3.6 χλμ. Στην κατηφορική εκδοχή της, μπορεί να γίνει σε 1ω15λ..

topoguide Greece

Οδηγος για το Νοτιο Πηλιο

The 5 hiking guides of Mt Pelion
Αναλυτική περιγραφή της διαδρομής Τρίκερι-Φάρος Καβούλια, με μετρητικά στοιχεία, φωτογραφίες και άμεση σύνδεση με πολλά Σημεία Ενδιαφέροντος, περιλαμβάνεται στην εφαρμογή Νότιο Πήλιο topoguide.

Ο οδηγός Νότιο Πήλιο topoguide είναι διαθέσιμος για συσκευές Android μέσα από την γενική εφαρμογή πεζοπορικών περιοχών topoguide Greece.Αποκτήστε τον οδηγό του Νοτίου Πηλίου ως in-app purchase μέσα από την εφαρμογή.

Ο οδηγός Νότιο Πήλιο topoguide είναι επίσης διαθέσιμος για συσκευές iOS (iPhone και iPad) μέσα από την γενική εφαρμογή πεζοπορικών περιοχών Topoguide Greece. Αποκτήστε τον οδηγό του Νοτίου Πηλίου ως in-app purchase μέσα από την εφαρμογή.

Το Νότιο Πήλιο topoguide περιλαμβάνεται στην ομάδα της Κεντρικής Ελλάδας.

Ο οδηγός Νότιο Πήλιο topoguide προσφέρει off-line λεπτομερείς χάρτες με όλα τα στοιχεία που ενδιαφέρουν τον ορειβάτη. Πάνω στο μονοπάτι, κάνει ενεργητική πλοήγηση κατά μήκος της διαδρομής, βοηθώντας τον πεζοπόρο να διατηρεί την πορεία του και να φτάσει στον προορισμό του ακόμα και κάτω από δυσμενείς συνθήκες.