Πάρνηθα: Μονή Κυπριανού-Άγιος Γεώργιος Κεραμίδι

Πάρνηθα: Δυτική Πάρνηθα

Διαδρομή Μονή Κυπριανού-Άγιος Γεώργιος Κεραμίδι

Η διαδρομή από τη μονή Κυπριανού μέχρι τον Άγιο Γεώργιο στο Κεραμίδι ακολουθεί την παλιά σύνδεση από τη Φυλή (την παλιά Χασιά) προς τις εσωτερικές λεκάνες της Πάρνηθας, από όπου οι Χασιώτες έπαιρναν ξυλεία και ρετσίνι, είχαν καλλιέργειες και διατηρούσαν ακμαίες κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις. Το μονοπάτι συνέχιζε μέχρι το διάσελο Κυράς, από όπου διακλαδιζόταν προς την καρδιά της Πάρνηθας (Αγία Τριάδα) και προς το ρέμα Μποντιά. Μάρτυρας της προαιώνιας χρήσης αυτών των εσωτερικών λεκανών είναι ο τάφος του 10αι. και το αλώνι κοντά στον Αγιώργη, όπως και τα λείψανα των καλλιεργειών από την Αγία Παρασκευή στο Ρουμάνι έως και το ρέμα Γκούρας.

Όλη η διαδρομή μέχρι τον Αγιώργη είναι καλά σημασμένη με Πορτοκαλί Τρίγωνο, ενώ σε όλες τις διασταυρώσεις υπάρχουν πινακίδες κατεύθυνσης. Η σήμανση έγινε πρόσφατα από το δραστήριο ΕΠΟΣ Φυλής.

Η διαδρομή ξεκινά από το ανώτερο χώρο στάθμευσης της μονής Κυπριανού και για ένα διάστημα ακολουθεί την κοινή πορεία των μονοπατιών Μπλε Ρόμβος και Πορτοκαλί Τρίγωνο, για να αφήσει αριστερά το μονοπάτι Μπλε Ρόμβος, που πάει προς Κιάφα Πίνη, και να συνεχίσει σε πολύ καλό μονοπάτι με σήμανση Πορτοκαλί Τρίγωνο. Περνάμε τη διασταύρωση προς πηγάδι Αρμαδέ και συνεχίζοντας με σταθερή αλλά ήπια ανηφορική κλίση, φτάνουμε τελικά στο δασικό δρόμο που περιτρέχει τις τρεις πλευρές της κορυφής Κεραμίδι.

Περπατάμε περίπου 250 μ στο δασικό δρόμο, έχοντας αριστερά μας τη δύσβατη κορυφή Κεραμίδι και δεξιά μια ζώνη παλιών καλλιεργειών. Φτάνουμε σε μικρή διασταύρωση, όπου δεξιά μας απλώνεται η Λάκκα Καθίγκαρη, ένα μεγάλο πλάτωμα που την άνοιξη είναι κατάσπαρτο από Κρόκους της Αττικής (Crocus nivalis). Σύντομα μπαίνουμε σε ένα κατηφορικό μονοπάτι που διασχίζει ένα ωραίο, σκιερό πευκοδάσος, όπου κάθε εποχή προσφέρει τις μικρές εκπλήξεις της σε λουλούδια και μανιτάρια. Βγαίνοντας στον πλατύ χωματόδρομο που διατρέχει όλη την κοιλάδα του ρέματος Κεραμίδι. Το μονοπάτι συνεχίζει ακριβώς αντικρυστά. Διασχίζουμε μια παλιά αγροδασική ζώνη (κάηκε πρόσφατα, αλλά η αναγέννηση είναι οργιώδης) και πατώντας κυριολεκτικά πάνω στο παλιό αλώνι, φτάνουμε στο μοναχικό εκκλησάκι Άγιος Γεώργιος στο Κεραμίδι, σοφά χωροθετημένο δίπλα στην πηγή και στην άκρη μιας όμορφης κοιλάδας, που άλλοτε καλλιεργείτο.

topoguide Greece

ΟΔΗΓΟΣ ΤΗΣ ΠΑΡΝΗΘΑΣ

Η αναλυτική παρουσίαση της διαδρομής Μονή Κυπριανού-Άγιος Γεώργιος Κεραμίδι, με περιγραφές, φωτογραφίες και μετρητικά στοιχεία, περιλαμβάνεται στον οδηγό Πάρνηθα topoguide της AnaDigit.

Ο οδηγός Πάρνηθα topoguide είναι διαθέσιμος για συσκευές Android μαζί με άλλες δεκάδες περιοχές της Ελλάδας, μέσα στη γενική εφαρμογή topoguide Greece. Η Πάρνηθα topoguide περιλαμβάνεται στην ομάδα της Αττικής. Αποκτήστε τον οδηγό Πάρνηθα topoguide ως in-app purchase μέσα από την εφαρμογή.

Ο οδηγός Πάρνηθα topoguide είναι επίσης διαθέσιμος για συσκευές iOS (iPhone και iPad) μέσα από την γενική εφαρμογή πεζοπορικών περιοχών topoguide Greece. Αποκτήστε τον οδηγό Πάρνηθα topoguide ως in-app purchase μέσα από την εφαρμογή, στην ομάδα της Αττικής.

Είναι πολύ ενδιαφέρον ότι το topoguide Greece έχει τη δυνατότητα ταυτόχρονης απεικόνισης πέντε περιοχών, επιτρέποντας έτσι την συνολική προβολή του αναλυτικού χάρτη όλης της Αττικής και την εύκολη εναλλαγή των διαδρομών, των εκατοντάδων Σημείων Ενδιαφέροντος και των δεκάδων σελίδων του οδηγού με τις αναρίθμητες φωτογραφίες.